My Center rekryterar en centerchef till en av sina klubbar runt Montpellier.
Presentation av företaget:
My Center, en SARL tillgänglig i "Sportklubb" för fritidsträning, i en "Academy" för ledning och träning av spelare i det franska laget (nr 1 i Frankrike i träning av 10-12-åringar), och i ett "Training Center" avsett för registrerade tennislärare för träning Padel” för att erhålla DE (State Diploma).

Dina arbetsuppgifter:
Centerchefen ansvarar för klubbens strategiska och operativa funktioner och säkerställer utvecklingen av strukturen.
Du ansvarar för att hantera, administrera och kontrollera alla klubbuppgifter: administration, personal, organisation, ekonomi. Din roll kräver en viss mångsidighet.
Huvuduppgifter (administrativa och sekreteraruppgifter):
- Kommersiell utveckling och marknadsföring av klubben till en mångsidig kundkrets: privatpersoner, företag, officiella organ, etc.
- Synergi mellan administration, ledning, idrott och utvecklingsfunktioner.
- Deltagande i utveckling, uppföljning och förvaltning av budgetar (offerter).
- Bevakning av fakturor, betalningar och påminnelser.
- Skapande och uppdatering av databaser (kunder/prospects).
- Pro-shop management: lagerhantering, försäljning.
- Personalledning (planering, rekrytering).
- Hantering av klubbens ekonomi i nära samarbete med ekonomidirektören.
- Främjande av en bra bild av padel, tennis och klubben.
- Ledning och ledning av de olika intressenterna inom klubben (lärare, arbetsstudiestudenter, externa intressenter).
- Efterlevnad av klubbens policy och regler.
- Hantering av kund- och externa partnerrelationer.
Eventorganisation:
- Design och anordnande av aktiviteter, event och tävlingar.
- Hantering av organisationen, förutseende och övervakning av logistiken som krävs för att evenemangen ska fungera smidigt, förfrågningar om administrativa tillstånd vid behov.
- Hantering av privatiseringar, inbjudningar och registreringar vid behov.
Klubbledningen inkluderar:
- Fysisk och telefonmottagning av kunder, hantering och optimering av bokningar, barservice, klubbhushantering och hämtning.
- Säkerställer korrekt underhåll och presentation av områden dedikerade till padel (omklädningsrum, klubbhus, spelområde, pro-shop).
Nödvändiga färdigheter:
- Bac+3/Bac+5 utbildning i administrationsledning, ledning av idrottsorganisationer eller Sport Events.
- Dynamik, autonomi, förmåga att leda och sätta upp projekt, god samarbetsförmåga och förmåga till dialog med alla intressenter.
- Lyhördhet, förmåga att organisera och anpassa.
- Organisationsförmåga, lagarbete, proaktivitet, hantering av stress och oförutsedda händelser.
- Kunskaper i padel krävs.
- Uppskattat: erfarenhet av ledning, kunskap om idrottssektorn.
- Skrivförmåga och goda kunskaper i stavning.
När och kontakt
Start datum : Sommaren 2024
ersättning : Enligt profil
Plats : Runt Montpellier
Horaires : Flexibel
För att ansöka, skicka ditt CV och personligt brev till mycenterholding@gmail.com
