Företaget specialiserar sig på sportteknik, NGTV -upplevelse, är på väg att inleda en spännande period av transformation och innovation. Det andra kvartalet i år ser lovande ut, med stora förändringar som kommer att omdefiniera företagets landskap och stärka dess position inom sportteknikområdet. Här är en översikt över de stora projekten som väntar på NGTV Experience!

En ny strategi och en ny varumärkesidentitet

Bytet av varumärke är en av de viktigaste aspekterna av denna utveckling. Som en del av sin marknadsrepositioneringsstrategi kommer NGTV Experience att anta en ny identitet, mer i linje med sin framtidsvision och sina ambitioner.

Ce omprofilering representerar mycket mer än bara ett namnbyte, det är en stark avsiktsförklaring som understryker utvecklingen av NGTV Experience mot en ny strategi som syftar till att få ännu mer inverkan på sportekonomin genom att hjälpa klubbar och sportcenter i deras dagliga liv.

Lanseringen av NGTV GLASS 2.0

Utöver namnbytet har NGTV Experience förberett lanseringen av en ny produkt som redan genererar mycket spänning hos sina kunder. Detta nya tillägg lovar att förbättra den redan uppslukande upplevelsen som erbjuds av NGTV Glass, företagets flaggskeppsprodukt.

Förutom att det är mycket enklare att installera, alltid i denna logik att göra NGTV-serierna självinstallerande av kunden, kan NGTV-glaset nu användas på båda sidor av fältet. Denna förändring kommer att avsevärt förbättra användarupplevelsen, med tillägg av nya gränssnitt dedikerade till racketsporter...

Omarbetade och bättre designade gränssnitt

Som sagt ovan har NGTV Experience arbetat med nya gränssnitt dedikerade till racketsporter: padel, tennis…, sporter som nu kommer att få rätt till skräddarsydda upplevelser.

Spelare kommer att ha tillgång till alla systemets funktioner (start, poäng, buzz, etc.) på ett mycket mer intuitivt sätt! Vi kommer också att notera ankomsten av en ny funktion som heter Social panel. Utöver "Buzz"-funktionaliteten kommer spelare nu att kunna skicka sina höjdpunkter direkt från pekskärmen till centerns chef, tränaren, för en tävling... via dedikerade knappar som kan konfigureras av centern eller klubben från deras utrymme. Admin. Tillräckligt för att ytterligare stärka användarupplevelsen och animera denna gemenskap av idrottare!

Men det är inte allt, för NGTV har tagit tillfället i akt att lägga till en uppsättning platser som kommer att ägnas åt sponsring, ett nyckelelement i företagets strategi för morgondagen. Vi återkommer snart till detta ämne med en specifik artikel!

En framtid rik på perspektiv

Det andra kvartalet ser därför lovande ut för NGTV Experience med sitt namnbyte, sin nya produkt och sina nya gränssnitt. Å andra sidan, när det gäller presentationen av den nya strategin och det nya namnet, får vi fortfarande vänta sedan dess tillkännagivandet kommer i mitten av september!

Under tiden, om du inte vill missa någon av företagets nyheter, tveka inte att gå till webbplats och de olika sidorna: Facebook, Instagram & LinkedIn.

Tags