I ett pressmeddelande meddelar Starvie-varumärket att det blir en officiell sponsor för sacs av WPT Challenger-banan som börjar i år.

Starvie fortsätter att arbeta med att utveckla padel maskulin och feminin. Det allierar sig därför med UPC (Ultimate Padel Company) som hanterar sekundärkretsen.

Ny orange WP2021-utmanare XNUMX-logotyp

Genom att bli den officiella Challenger-paletten siktar det 100% spanska varumärket också på att göra sitt varumärke mer synligt bland unga hoppfullare padel världen.

Enligt StarVie VD Jorge Gómez de la Vega, ”Undertecknandet av detta avtal med Challenger motiveras av vår önskan att binda sig till ett större sportevenemang företag somär UPC ”.

Vidare fortsätter han med att förklara att UPC är ”Ett företag som, precis som vi, arbetar, stöd vid spridning av padel professionnel kvinna och man ".

Det finns två mål för det spanska varumärket via detta sponsring: å ena sidan vill det få mer synlighet för sitt varumärke bland målgruppen; å andra sidan riktar sig Starvie till unga människor. Hon vill att hennes varumärke ska beröra sportens förhoppningar. Det är ett långsiktigt initiativ.

Bland de WPT-spelare som sponsras av Starvie hittar vi: Franco Stupaczuk, Bea González, Matias Diaz, Carolina Navarro, Cecilia Reiter, Coki Nieto, María del Carmen Villalba, Jerónimo 'Momo' González, Lucas Bergamini, Javier Garrido, Javier González Barahona, Gonzalo Rubio, Christian Fuster och Ariadna Cañellas, bland andra.

UPC: s president reagerade på detta nya partnerskap med Starvie: ”Det har gått länge sedan vi planerade att samarbeta med benchmarkföretag i världen av padel".

Han lägger till, "eDet finns inget mer tillfredsställande än att kunna göra det med samarbete och support som erbjuds av Starvie".

 

källa: Starvie

Alexis Dutour brinner för padel. Med sin utbildning i kommunikation och marknadsföring ställer han sina färdigheter till tjänst för padel att erbjuda artiklar som alltid är väldigt intressanta.