Tennislärare skulle nu stödja integrationen av padel inom klubben där de lär tennis att övervinna trötthet att göra samma aktivitet i flera år.

Lite som för klubbledare är lärarnas önskemål mycket varierande. Flera faktorer kommer också in.

Först och främst är det inte alla tennislärare som är heltid. Detta spelar faktiskt på denna önskan att vilja se ankomsten av padel i deras klubb, för beroende på deras tid i klubben, varierar deras engagemang och intresse för klubben och dess utveckling. Dessutom har en lärare som är deltid inte nödvändigtvis tid att undervisa padel och kan därför vara likgiltig med avseende på padel i klubben där han undervisar.

https://padelmagazine.fr/annuaire-padel/formations/

Sedan tennislärarna, som motsvarar den nuvarande majoriteten av tränarna för padel, är fortfarande väldigt lite att lära ut. I vår studie undervisar bara 4,8% av urvalet, och bara lite mer än en av två respondenter har tänkt på att ta ett examensbevis " padel », Som inte finns för närvarande, det är en utbildning. Jämfört med två år sedan, för ett ungefär liknande urval, såg vi ingen tydlig förändring i andelen tränare som ville ta examen.

Slutligen spelar åldersvariabeln sin roll i önskan att vilja lära ut den här nya sportaktiviteten. Unga tränare är mer benägna att utveckla nya färdigheter och engagera sig i padel.

Denna hypotes ska därför delvis reporteras. Majoriteten av lärarna är inte för att investera i denna gren av padel.

Fotokrediter: OSS Barcelona

Pierre Lemonnier

Pierre studerade STAPS och validerade en magisterexamen i sportledning efter att ha studerat i Reims, Frankfurt och Lille. Jag upptäckte padel 2014 under mitt Erasmus-år i Frankfurt tack vare en spansk vän. Fan det är bra padel !