Fysisk aktivitet belastar dina muskler och med vikten av år måste du ta hand om dem. Det finns flera teorier om användningen av stretching, men de är alla överens om att förbättra flexibiliteten i dina muskler.

De teorier som gäller i dag om stretching diskutera när man ska göra dem. Men de var överens om att inte göra det slutar orsaka muskelobalans. Och detta ökar dina chanser att skada dig själv.

Pablo Lima och Agustin Tapia WPT Alicante Padel

Att sträcka regelbundet kommer att gynna din kropp på lång sikt. Du kommer att kunna hålla dig konkurrenskraftig länge, du kommer att vara i bättre form över tiden.

Att anta en nästan daglig rutin kommer också att få dig att må bättre om dig själv och ditt sinne. Men även andra fördelar som här är en icke-uttömmande lista.

Sträckning förbättrar och påskyndar blodcirkulationen, underlättar kroppens återhämtningsprocess efter träning och / eller ett spel. De hjälper till med samordning i allmänhet, ökar kapaciteten för muskelsammandragning. Och de minimerar dessa muskelobalanser genom att förbättra kroppsinriktningen och hållningen.

Vi kommer att avsluta den här artikeln med ett ordspråk som sammanfattar våra ord: ”Att sträcka är hälsa och liv för dina muskler”.

PS: Försök inte vad Agustin Tapia gör

 

källa: Rafael Galvez Munoz