Den spanska gruppen Inditex fortsätter sin erövring av padel. Efter ett första test med sitt varumärke Stradivarius, Inditex lanserar sitt nummer 1 vapen Zara i padel genom att slå sig ihop med Nox.

Vi pratade om det i Padel Magazine för några månader sedan satsade Inditex på padel. En framgångsrik första kollektion med Stradivarius, och det är nu koncernens stjärnmärke som lanseras i padel.

I själva verket en samling artiklar från padel kommer att säljas i utvalda butiker, såväl som på dess onlineplattform, under Zaras sportlinje: Athleticz.

Samlingen består av två racketar av padel, en påse med padel, en ryggsäck och en necessär. Alla dessa produkter är resultatet av ett samarbete mellan Zara och Nox.

Zara har varit nära varumärket Joma i ett år, men det var med Nox som konfektionsjätten bestämde sig för att slå sig samman för att erövra padel. Zara och Joma samarbetar också om padel med skapandet av Zara-Joma-WPT sko.

Le World Padel Tour gör också ett bra jobb. Dess logotyp kommer att finnas på alla delar, särskilt i jätte på ryggsäcken.

Från hans namn kan vi gissa hans spanska och italienska ursprung. Lorenzo är en flerspråkig passionerad sport: journalistik efter yrke och evenemang genom tillbedjan är hans två ben. Han är den internationella gentleman Padel Magazine. Du kommer ofta att se det på de olika internationella tävlingarna, men också på de stora franska evenemangen. @ögapadel på Instagram för att se hans bästa bilder på padel !

Tags